5 زمینه ای که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شیلات و آبزی پروری را تغییر می دهند

5 زمینه ای که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شیلات و آبزی پروری را تغییر می دهند

در سطح جهانی، مزارع ماهیگیری وحشی، دریایی و زمینی از فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بهره می برند. این فناوری‌ها به حفاظت از امنیت غذایی جهانی کمک می‌کنند و از اقتصادی بودن و پایدار بودن شیوه‌ها اطمینان می‌دهند. در اینجا پنج راه معرفی خواهد شد که اینترنت اشیا باعث تغییر در صنعت پرورش ماهی می شود:

5 زمینه ای که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شیلات و آبزی پروری را تغییر می دهند

 

1.  صید بیش از ماهی

تضمین پایداری ذخایر ماهی‌های وحشی و غذاهای دریایی ما بسیار مهم است و تنظیم‌کننده‌ها اکنون داده‌هایی از تصاویر ماهواره‌ای، همراه با پهپاد، دستگاه‌های IoT در داخل کشتی یا زیر آب دارند.

این داده‌ها را می‌توان جمع‌آوری کرد و برای نظارت بر صید، موقعیت کشتی‌ها و اجرای شیوه‌های ماهیگیری پایدار استفاده کرد. شرکت های بزرگ ماهیگیری می توانند از داده های مشابه برای کمک به ردیابی و شفافیت زنجیره‌ی تامین استفاده کنند. در نهایت به مصرف کننده نهایی کمک می کند تا هنگام تصمیم گیری برای خرید هوشیارتر باشد.

2. ماهیگیری دقیق

تکنولوژی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به شیلات کمک می‌کنند تا بینش‌هایی را برای بهینه‌سازی مکان و زمان ماهیگیری، همراه با حسگرهایی که ماهی و اندازه صید را تشخیص می‌دهند و دوربین‌های داخلی که به مرتب‌سازی صید کمک می‌کنند، ارائه کنند.

5 زمینه ای که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شیلات و آبزی پروری را تغییر می دهند

این داده ها همچنین می تواند به صنعت ماهیگیری وحشی کمک کند تا هزینه های عملیاتی خود را بهبود بخشد، با بینش هایی برای کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی نگهداری ناوگان با استفاده از تعمیر و نگهداری پیش بینی کننده هوش مصنوعی.

مک کینزی گزارش داده است که اگر شرکت های ماهیگیری در مقیاس بزرگ در سراسر جهان از این مدل استفاده کنند، می توانند هزینه های عملیاتی سالانه خود را تا حدود 11 میلیارد دلار کاهش دهند.

3. بهداشت و رفاه

اطمینان از سلامت و رفاه مزارع پرورش ماهی ضروری است، زیرا کاهش کیفیت آب یا شیوع بیماری (مانند شپش ماهی) می تواند فاجعه بار باشد. تشخیص زودهنگام می تواند به پرورش دهندگان کمک کند تا قبل از شیوع بیماری مداخله کنند و از ایجاد مشکل جلوگیری کنند.

حسگرهای اینترنت اشیا می‌توانند داده‌هایی را در مورد رفتار ماهی، شرایط آب و فیزیولوژی به مزارع ماهی هوشمند ارائه دهند، که می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی را برای تشخیص زودهنگام شرایط کمتر از حد کافی تولید کنند.

5 زمینه ای که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شیلات و آبزی پروری را تغییر می دهند

4. بهینه سازی تغذیه ماهی ها

با توجه به اینکه خوراک بخش زیادی از هزینه های عملیاتی را به خود اختصاص می دهد و تغذیه کم و بیش بر سلامت و اندازه ماهی و کیفیت آب تأثیر منفی می گذارد، بهینه سازی تغذیه می تواند منجر به صرفه جویی و مزایای قابل توجهی شود.

بسیاری از مزارع پرورش ماهی هوشمند از فیدرهایی استفاده می‌کنند که به ارتعاش و سیگنال‌های صوتی متکی هستند، مانند efishery که به تغذیه دقیق‌تر کمک می‌کند.

استفاده از فناوری در مدیریت آبزی پروری همچنین باعث بهبود کارایی و کاهش نیاز به نیروی انسانی می شود که برای مزارع دریایی دورافتاده مزایای مالی و ایمنی زیادی دارد.

5. بهینه سازی برداشت و صید

استفاده از داده‌ها برای مدل‌سازی تولید مثل، رشد و بلوغ یک گونه همراه با داده‌های زنده می‌تواند به بهینه‌سازی پرورش کمک کند و به پرورش دهندگان در برنامه‌ریزی برای زمان بهینه برداشت کمک کند.

5 زمینه ای که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شیلات و آبزی پروری را تغییر می دهند

می‌توان مدل‌های پیچیده‌ای را برای برنامه‌ریزی برداشت براساس اندازه ماهی، مرگ‌ومیر پیش‌بینی‌شده و قیمت فعلی بازار ایجاد کرد تا به بازدهی ممتاز کمک کند. همگرایی فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به صنایع شیلات و آبزی پروری در سطح عملیاتی کمک می کند تا پایدارتر و کارآمدتر شوند.

همانطور که شرکت‌های بیشتری از فناوری استفاده می‌کنند و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته و هوش مصنوعی را در داخل این مقیاس جای می‌دهند، شاهد ظهور صنعت هوشمندتر و انعطاف‌پذیرتر خواهیم بود، صنعتی که می‌تواند به ثبات در تامین مواد غذایی جهان کمک کند.

 

یکی از بزرگترین ویژگی های 5G، میدان مین امنیتی است

یکی از بزرگترین ویژگی های 5G، میدان مین امنیتی است

تحقیقات جدید آسیب‌پذیری‌های نگران‌کننده‌ای را در شرکت‌های مخابراتی پلت‌فرم‌های 5G برای بحث کردن داده‌های دستگاه تعبیه‌شده نشان می‌دهد.

داده‌های بی‌سیم TRUE 5G، با سرعت‌های فوق‌العاده و حفاظت‌های امنیتی پیشرفته، به کندی در سرتاسر جهان منتشر می‌شوند. با گسترش فناوری تلفن همراه – ترکیب سرعت و پهنای باند افزایش یافته با اتصالات کم تاخیر – یکی از ویژگی های تبلیغ شده آن شروع به تمرکز کرده است.اما این ارتقا با مجموعه ای از قرار گرفتن در معرض خطر های امنیتی بالقوه خود برای کاربر همراه است.

یکی از بزرگترین ویژگی های 5G، میدان مین امنیتی است

جمعیت انبوهی از دستگاه‌های دارای 5G، از حسگرهای شهر هوشمند گرفته تا ربات‌های کشاورزی و فراتر از آن، توانایی اتصال به اینترنت را در مکان‌هایی که Wi-Fi در دسترس نیست، به دست می‌آورند.

حتی ممکن است افراد ترجیح دهند اتصال اینترنت فیبر نوری خود را با گیرنده 5G خانگی مبادله کنند. اما طبق تحقیقاتی که روز چهارشنبه در کنفرانس امنیتی Black Hat در لاس وگاس ارائه خواهد شد، رابط‌هایی که اپراتورها برای مدیریت داده‌های اینترنت اشیا راه‌اندازی کرده‌اند، مملو از آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند. و این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند صنعت را در درازمدت تحت تأثیر قرار دهند.

پس از سال‌ها بررسی مسائل امنیتی و حریم خصوصی بالقوه در استانداردهای فرکانس رادیویی داده‌های تلفن همراه، محقق دانشگاه فنی برلین، Altaf Shaik، می‌گوید که کنجکاو بوده است تا رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) را که اپراتورها برای دسترسی به داده‌های IoT برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند، بررسی کند.

اینها مجراهایی هستند که برنامه‌ها می‌توانند از آنها برای جمع‌آوری، مثلاً داده‌های ردیابی اتوبوس در زمان واقعی یا اطلاعات موجود در یک انبار استفاده کنند. چنین APIهایی در همه جا در سرویس های وب وجود دارند، اما Shaik اشاره می کند که آنها به طور گسترده در ارائه های اصلی ارتباطات از راه دور استفاده نشده اند.

Shaik و همکارش Shinjo Park با نگاهی به APIهای G IoT 105 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان، آسیب‌پذیری‌های مشترک اما جدی API را در همه آنها یافتند و برخی از آنها می‌توانند برای دسترسی مجاز به داده‌ها یا حتی دسترسی مستقیم به دستگاه‌های IoT در شبکه مورد سوء استفاده قرار گیرند.

یکی از بزرگترین ویژگی های 5G، میدان مین امنیتی است

« در اینجا از نظر علمی شکاف بزرگی وجود دارد. این شروع نوع جدیدی از حمله در مخابرات است. یک پلتفرم کامل وجود دارد که در آن شما به APIها دسترسی دارید، اسناد، همه چیز وجود دارد، و چیزی شبیه به «پلتفرم خدمات اینترنت اشیا» نامیده می‌شود.

هر اپراتور در هر کشوری اگر از قبل وجود نداشته باشد، آنها را می‌فروشد. اپراتورهای مجازی و قراردادهای فرعی نیز، بنابراین تعداد زیادی شرکت وجود خواهد داشت که این نوع پلتفرم را ارائه می دهند.

طرح‌های پلت‌فرم‌های خدمات اینترنت اشیا در استاندارد 5G مشخص نشده‌اند و بر عهده هر اپراتور و شرکتی است که آن را ایجاد و استقرار کند. این بدان معناست که تنوع گسترده ای در کیفیت و اجرای آنها وجود دارد.

علاوه بر 5G، شبکه‌های G4 ارتقا یافته نیز می‌توانند از گسترش اینترنت اشیا پشتیبانی کنند و تعداد اپراتورهایی را که ممکن است پلتفرم‌های خدمات اینترنت اشیا و APIهایی را که آنها را تغذیه می‌کنند، ارائه دهند، افزایش دهد.

محققان طرح‌های اینترنت اشیا را بر روی 10 شرکت مخابراتی خریداری کردند و سیم‌کارت‌های مخصوص داده‌ها را برای شبکه‌های دستگاه‌های IoT خود دریافت کردند. به این ترتیب آنها مانند هر مشتری دیگری در اکوسیستم به پلتفرم ها دسترسی داشتند.

آن‌ها دریافتند که نقص‌های اساسی در نحوه راه‌اندازی APIها، مانند احراز هویت ضعیف یا از دست دادن کنترل‌های دسترسی، می‌تواند شناسه‌های سیم کارت، کلیدهای مخفی سیم کارت، هویت خریدار سیم کارت و اطلاعات صورت‌حساب آنها را آشکار کند.

و در برخی موارد، محققان حتی می‌توانند به جریان‌های بزرگی از داده‌های سایر کاربران دسترسی داشته باشند یا حتی دستگاه‌های IoT آن‌ها را با ارسال یا پخش مجدد دستوراتی که نباید قادر به کنترل آن‌ها بودند، شناسایی کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

محققان فرآیندهای افشا را با 10 حامل مورد آزمایش قرار دادند و گفتند که اکثر آسیب‌پذیری‌هایی که تاکنون یافته‌اند در حال رفع شدن هستند. Shaik خاطرنشان می کند که کیفیت محافظت های امنیتی در پلت فرم های خدمات اینترنت اشیا بسیار متفاوت است، به طوری که برخی بالغ تر به نظر می رسند در حالی که برخی دیگر “هنوز به همان سیاست ها و اصول امنیتی بد قدیمی پایبند هستند.”

او می افزاید که این گروه به دلیل نگرانی در مورد گستردگی این مسائل، علناً از اپراتورهایی که در این اثر به آنها نگاه کرده اند، نام نمی برد. هفت شرکت حامل در اروپا، دو شرکت در ایالات متحده و یک شرکت در آسیا مستقر هستند.

Shaik می‌گوید: «ما نقاط ضعفی را پیدا کردیم که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی به دستگاه‌های دیگر حتی با وجود اینکه متعلق به ما نیستند، فقط با قرار گرفتن در پلتفرم مورد سوء استفاده قرار گرفت. «یا می‌توانیم با سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا صحبت کنیم و پیام بفرستیم، اطلاعات را استخراج کنیم. این یک مسئله بزرگ است.»

یکی از بزرگترین ویژگی های 5G، میدان مین امنیتی است

shaik تاکید می کند که او و همکارانش به محض کشف ایرادات مختلف، هیچ مشتری دیگری را هک نکردند یا کار نادرستی انجام ندادند. اما او خاطرنشان می کند که هیچ یک از حامل ها کاوش محققان را شناسایی نکردند، که این خود نشان دهنده فقدان نظارت و پادمان است.

این یافته‌ها تنها اولین قدم هستند، اما چالش‌های ایمن سازی اکوسیستم‌های عظیم جدید را با شروع ظهور وسعت و مقیاس کامل 5G نشان می‌دهند.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

می توان گفت تابلوهای جاده بخشی ریشه‌دار از زندگی روزمره ما هستند که از قضا می‌توانند بعد از مدتی در نظر ما نامرئی شوند. در پاسخ، وزارت حمل و نقل مینه سوتا (MnDOT) شروع به آزمایش علائم جاده ای کرده است. هدف آنها: کاهش تصادفات با برجسته‌تر کردن علائم توقف در تقاطع‌های کلیدی است.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

آنها دریافتند که اضافه کردن LEDهای چشمک زن به علائم توقف منجر به کاهش 42 درصدی تصادفات در زاویه راست می شود. وقتی صحبت از علائم مهم جاده می شود، دید راننده بسیار مهم خواهد بود.

ثابت شده است که چراغ های چشمک زن یک پیشرفت حیاتی در فناوری علامت هستند. اما زمانی که چراغ ها روشن نمی شوند ممکن است مشکلات بسیار به وجود آورد. نه تنها کاهش ایمنی را باعث می شود، بلکه می تواند عواقب قانونی برای رانندگان نیز داشته باشد.

DOT ها با نحوه نظارت بر علائم چشمک زن برای اطمینان از عملکرد آنها مطابق طراحی مشکل دارند. بسیاری از علائم جاده ای روشن در فواصل طولانی پراکنده شده اند.

اعزام افسران پلیس، رانندگان برف روب یا کارکنان DOT پرهزینه و زمان بر است. با این حال، افزودن نظارت و کنترل از راه دور از طریق اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) می‌تواند به اپراتورهای DOT آگاهی موقعیتی 24 ساعته از یک مکان مرکزی را بدهد، و ایمنی را بهبود بخشد و در اینگونه هزینه ی نفرات در هر سال صرفه‌جویی شود.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

اطلاعات مهم

علائم جاده اطلاعات مهمی را در مورد مکان خاص خود ارائه می دهند. این اطلاعات به ویژه هنگامی که قابلیت مشاهده علامت کلیدی است یا زمانی که شرایط در حال تغییر است مهم است. علائم مهم جاده ای شامل اطلاعاتی در مورد:

  • محدودیت سرعت، علائم توقف یا سایر اخطارهای تقاطع
  • شرایط آب و هوایی مانند جاده های مرطوب یا یخ زده
  • شرایط جاده مانند مناطق ساخت و ساز و جاده های آسیب دیده
  • ازدحام ترافیک، اندازه گیری در رمپ یا کاهش سرعت

این علائم ایمنی را افزایش می دهند و برای رسیدن به هدف خود باید در وضعیت خوبی قرار گیرند. آنها همچنین باید در هنگام رویدادهای آب و هوایی یا در هنگام محدودیت های موقتی که رانندگان می توانند در صورت عدم رعایت آنها، جریمه دریافت کنند، عملیاتی شوند. تأیید عملیاتی بودن علائم می تواند یک چالش لجستیکی بسیار گران باشد.

چراغ های ابتکاری

وقتی صحبت از فناوری علائم راهنمایی و رانندگی به میان می‌آید، نوآوری به روش‌های ساده‌تری اتفاق می‌افتد، اغلب در پشت صحنه و بیشتر به بهبود هزینه و دوام مربوط می‌شود.

چراغ های چشمک زن یا چراغ های روشنایی یک نوآوری مهم برای علائم راهنمایی و رانندگی از راه دور بوده است. فراتر از MnDOT ذکر شده در بالا، دیگران تأثیر آنها را برای یافتن بهبودهای ایمنی قابل توجه مورد مطالعه قرار داده اند.

به گفته Carmanah Traffic، افزودن چراغ‌های راهنمایی به تابلوهای محدودیت سرعت منطقه مدارس، دید و فهم راننده را نزدیک به 60 درصد بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، علائم روشن به طور متوسط 5 تا 7 مایل در ساعت سرعت را کاهش دادند. این بسیار مهم است زیرا سرعت ارتباط مستقیمی با وقوع و بقای عابران پیاده در برخورد با اتومبیل دارد.

اما ضعف این استراتژی حفظ نشانه هاست. علامتی با چراغ های چشمک زن اکنون یک سیستم است. لامپ، منبع تغذیه و ماشه وجود دارد. اگر قسمتی از این زنجیر پاره شود، چراغ ها روشن نمی شوند. در حالی که این علائم مطمئناً در بیشتر مواقع عمل می کنند، دانستن اینکه چه زمانی این کار را نمی کنند بسیار مهم است.

برای نظارت بر وضعیت علامت و وضعیت روشن/خاموش، DOTها می‌توانند و اغلب رانندگان را برای بازرسی بصری هر علامت ارسال می‌کنند. این بسیار گران است.

با فناوری جدیدتری که برای اینترنت صنعتی اشیاء (IIoT) طراحی شده است، علائم را می توان از راه دور نظارت کرد و در عین حال هر سال هزاران نفر در مصرف سوخت، زمان و بهره وری صرفه جویی می کنند.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

چگونه IIoT ایمنی را در حین صرفه جویی در پول بهبود می بخشد

دستگاه های IIoT قادر به انتقال داده های حسگر و وضعیت از طریق شبکه های سلولی و ماهواره ای هستند. آنها امکان نظارت و کنترل از راه دور دستگاه ها را در شرایط سخت فراهم می کنند.

به عنوان مثال، تابلوها برای کنترل آب و هوا، گرد و غبار و آفتاب نیاز به تجهیزات الکترونیکی سخت شده و یا سنسور های مختلف دارند مانند سنسور گرد و غبار، نشت آب، رطوبت و… و در عین حال حداکثر قابلیت اطمینان را ارائه می دهند.

اتصال این دستگاه‌های نظارتی به تابلوهای راه دور، مدیریت علائم را از یک حواس‌پرتی گران قیمت به یک سیستم متصل، غنی از اطلاعات و مدیریت مرکزی تبدیل می‌کند.

DOT هایی که برای مدیریت علائم به راه حل های کارآمد IIoT ارتقا یافته اند، هزاران نفر در سال در سوخت، زمان و بهره وری صرفه جویی کرده اند. کارکنان DOT، افسران پلیس، خدمه جاده و رانندگان گاوآهن می توانند به جای انجام مأموریت ها برای بررسی علائم اغلب دوردست، روی کار خود تمرکز کنند و مصرف سوخت را کاهش دهند و ایمن تر باشند، و عموم مردم ایمن تر خوتهند بود زیرا سیستم جاده را کاملاً مطلع می کنند.

مزایای ایمنی تابلوهای نورپردازی نه تنها تاثیرگذار است، بلکه با مدیریت صحیح تابلوها به طور کامل قابل تحقق است. هنگامی که کارکنان بتوانند از راه دور علائمی را که نیاز به توجه دارند شناسایی کنند، تعمیرات می تواند به سرعت در زمان مناسب انجام شود. این به بودجه‌های DOT اجازه می‌دهد بیشتر برای عموم کار کنند.

10 موردی که باید برای ایجاد یک اتاق سرور امن، مرکز داده و اتاق کامپیوتر رعایت شود

10 موردی که باید برای ایجاد یک اتاق سرور امن، مرکز داده و اتاق کامپیوتر رعایت شود

مرکز داده یا اتاق سرور برای قرار دادن زیرساخت مرکزی فناوری اطلاعات، که هسته فناوری اطلاعات شرکت، ادارات،سازمان ها و… است، استفاده می شود. این تنها حملات و آسیب پذیری های مبتنی بر نرم افزار نیستند که برای داده ها و سیستم های IT خطراتی ایجاد می کنند.

یک مرکز داده “ناامن” (اتاق سرور یا اتاق کامپیوتر) نیز خطر قابل توجهی دارد. به همین دلیل در انتخاب و طراحی اتاق سرور باید اقدامات سازمانی و زیرساختی نیز در نظر گرفته شود.

برای ساخت اتاق سرور چه چیزی لازم است؟ در اینجا ما 10 الزامات و استانداردهای اصلی برای ایجاد یک اتاق سرور امن را فهرست کردیم، آنها همچنین برای مرکز داده و اتاق کامپیوتر نیز کاربرد دارند.

10 موردی که باید برای ایجاد یک اتاق سرور امن، مرکز داده و اتاق کامپیوتر رعایت شود

10 نیاز برای امنیت اتاق سرور:

بهترین روش هایی است که باید هنگام برنامه ریزی برای ایجاد یک اتاق سرور در نظر بگیرید:

  1. ساختمان ها / محل اتاق سرور

مکان بهینه اتاق سرور یک ساختمان مجزا است. اگر اتاق سرور در داخل یک ساختمان شرکت راه اندازی شده است، باید اطمینان حاصل شود که حداقل در منطقه حفاظت از آتش خود است. هنگام انتخاب اتاق سرور، خطرات ناشی از محیط را نیز باید در نظر داشت.

  1. منبع تغذیه در اتاق سرور

وقتی صحبت از منبع تغذیه به میان می‌آید، باید مراقب بود که اتاق سرور دارای مدارهای سازگار باشد. در صورت امکان باید به مدار خودش جدا از سایر سیستم ها متصل شود.

در غیر این صورت باید از نوارهای پریز با فیلترهای ولتاژ استفاده شود. در صورت قطع برق، از یک منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) اطمینان حاصل کنید. خرید سیستم های یو پی اس را می توان در نظر گرفت که حداقل خاموشی کنترل شده سیستم ها را تضمین می کند.

اگر قطعی برق طولانی مدت غیرقابل تحمل باشد، استفاده از ژنراتور برق اضطراری که در مواقع اضطراری شروع به کار می کند و حفظ سیستم ها را تضمین می کند منطقی است.

  1. سیستم سقف و کف کاذب اتاق سرور

اتاق سرور ایده‌آل دارای یک سیستم طبقه دسترسی برجسته است که یک جزء مشترک در اتاق سرور یا مرکز داده مزیت است. زیرساخت ها، کابل کشی ها و لوله کشی ها از جمله سیم کشی برق، سیم کشی داده و مخابرات، سیم کشی امنیتی و اجزای سیستم تهویه مطبوع می توانند در فضای زیر کف کاذب پنهان شوند که منجر به افزایش ایمنی می شود.

سیستم کف دسترسی به خوبی ساخته شده با پانل های سوراخ دار همچنین یک سیستم توزیع هوا را برای هوای سرد مطبوع، خنک کننده یا خاص بودن به عنوان یک پلنوم هوا برای خنک کردن، تهویه عمومی و حتی گرمایش فراهم می کند. علاوه بر این، سهولت نگهداری از طبقه مرتفع، آن را به یک انتخاب عالی برای اتاق سرور تبدیل می کند.

  1. اتاق سرور را از گرما، آتش، شعله محافظت کنید

اتاق سرور باید از گرما، آتش و شعله به وسیلع ی سنسور های دما و اطفا حریق محافظت شود. به همین دلیل است که اگر تبادل هوا و حرارت معمولی در اتاق کافی نباشد، باید سیستم های تهویه مطبوع نصب شوند.

علاوه بر این، نه تنها آشکارسازهای دود (سنسور دود)، بلکه سیستم های اعلام حریق نیز باید در دسترس باشند. اینها می توانند آتش سوزی در سیستم های IT را در مراحل اولیه تشخیص دهند.

با سیستم های IT با کیفیت بالا، سیستم های خاموش کننده خودکار می توانند از خرید گران قیمت سیستم های جدید جلوگیری کنند. در غیر این صورت، یک کپسول آتش نشانی دستی (دی اکسید کربن، آرگون، نیتروژن، FM 200 و غیره) باید در هر اتاق سرور موجود باشد.

علاوه بر این، باید اطمینان حاصل شود که اتاق سرور، فضای پارکینگ و اشیاء قابل اشتعال از کاغذ، پلاستیک و یا مانند آن نباشد. (به عنوان مثال جعبه های آب، فایل ها) منبع خطر هستند.

10 موردی که باید برای ایجاد یک اتاق سرور امن، مرکز داده و اتاق کامپیوتر رعایت شود

  1. جلوگیری از نفوذ آب در اتاق سرور

سیستم های IT نیز باید در برابر آب به وسیله ی سنسور نشت آب محافظت شوند. اگر در اتاق سرور پنجره‌هایی وجود دارد، باید مراقب باشید که آب (مثلاً باران) وارد اتاق سرور نشود. همچنین باید از نبود خطوط انتقال آب در اتاق سرور اطمینان حاصل شود.

  1. حفاظت در برابر سرقت

یک اتاق سرور باید همیشه قفل باشد. به طوری که اشخاص ثالث غیرمجاز نتوانند بلافاصله اتاق سرور را کشف کنند، اتاق نباید علامت گذاری شود.

برای ایمن کردن اتاق سرور در برابر نفوذ، درها، پنجره‌ها و سایر گزینه‌های ورود و خروج  نیز باید ایمن شوند تا بتوانند در مقابل روش‌های نفوذ وقت‌گیر بیشتری مقاومت کنند.

اگر بتوان از فضای عمومی به پنجره ها دسترسی داشت، باید به عنوان مثال. توسط شبکه، قفل، شیشه ایمنی استفاده شود. دریچه‌ها، چاه‌های نور و بخش‌های مشابه ساختمان نیز می‌توانند دسترسی را فراهم کنند و باید بر این اساس ایمن شوند.

  1. نظارت تصویری

امنیت را می توان با نظارت تصویری از محوطه ورودی افزایش داد. با این حال، در اینجا باید از یک ضبط مطابق با حفاظت از داده اطمینان حاصل شود. از دوربین های نظارتی برای شناسایی و نظارت بر افرادی که از اتاق سرور شما بازدید می کنند استفاده کنید.

برای ثبت هویت افرادی که از اتاق سرور بازدید می کنند و زمان ورود و خروج آنها، نشان های کارمند، کارت شناسایی یا استفاده از بیومتریک (نشان ها و کارت های شناسایی را می توان دزدید) اختصاص دهید.

  1. مفهوم مجوز دسترسی

یک مفهوم مجوز کتبی باید تنظیم کند که چه افرادی نیاز دارند به اتاق سرور دسترسی داشته باشند. دسترسی فقط باید برای کسانی محفوظ باشد که برای انجام وظایف خود نیاز به دسترسی به سیستم های فناوری اطلاعات دارند. مفهوم مجوز همچنین باید توصیف کند که چه کسی مجوزها را از نظر سازمانی و فنی واگذار می کند.

  1. مستندسازی و کنترل

حضور در اتاق سرور نه تنها باید مستند باشد، بلکه باید مرتباً بررسی شود. داده‌های دسترسی را ثبت کنید و برای یافتن افرادی که خارج از ساعات کاری عادی دسترسی پیدا می‌کنند، آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

10 موردی که باید برای ایجاد یک اتاق سرور امن، مرکز داده و اتاق کامپیوتر رعایت شود

  1. مدیریت کلید اتاق سرور

در نهایت باید توجه داشت که چه کسی یک کلید (یا کارت تراشه) اتاق سرور را دریافت کرده است و چه زمانی و چند کلید (یا کارت تراشه) موجود اختصاص داده شده است. یک کلید (یا کارت تراشه) نیز باید به عنوان ذخیره ایمن نگه داشته شود، در صورتی که دسترسی به اتاق سرور ضروری شود و کسی با کلید مربوطه حضور نداشته باشد.

نباید فراموش کرد که دستورالعمل های مناسب در مورد نحوه رفتار افراد مجاز در صورت مفقود شدن کلید (یا مفقود شدن کارت تراشه) و اینکه چه کسانی باید به آنها گزارش دهند تا اقدامات مناسب آغاز شود، فراموش شود.

سیستم های مدیریت ساختمان BMS

سیستم های مدیریت ساختمان BMS

خدمات ساختمانی سیستم هایی هستند که در ساختمان ها نصب می شوند تا آنها را راحت، کاربردی، کارآمدتر و ایمن کنند. آنها را می توان با مکانیسم های ساده ای مانند سوئیچینگ دستی، ساعت ها یا آشکارسازهایی مانند ترموستات ها یا آشکارسازهای حرکتی کنترل کرد، یا می توان آنها را با سیستم های مدیریت ساختمان پیچیده تر (BMS) کنترل کرد.

سیستم های مدیریت ساختمان BMS

سیستم‌های مدیریت ساختمان، سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر هستند که برای نظارت و کنترل خدمات ساختمان از قبیل:

  • نورپردازی
  • گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)
  • سنسورهای تشخیص حریق، دود و آلارم
  • ردیاب حرکت، دوربین مدار بسته، امنیت و کنترل دسترسی
  • سیستم های ICT
  • آسانسور
  • فرآیندها یا تجهیزات صنعتی
  • دستگاه های سایه بان
  • کنتورهای هوشمند

آنها همچنین ممکن است برای نظارت و کنترل توزیع برق، مصرف انرژی و منابع تغذیه بدون وقفه (UPS) استفاده شوند و ممکن است به عنوان سیستم های مدیریت انرژی ساختمان (BEMS) شناخته شوند.

نکته: عبارت ساختمان سیستم های مدیریت انرژی گاهی به جای سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) استفاده می شود، با این حال، به طور دقیق، سیستم های مدیریت ساختمان را می توان برای نظارت و کنترل طیف گسترده ای از سیستم های ساختمان استفاده کرد، در حالی که سیستم های مدیریت انرژی ساختمان به طور خاص به انرژی مربوط می شود. -سیستم های مرتبط مانند HVAC، روشنایی و سیستم های برق.

سیستم های مدیریت ساختمان به مدیران ساختمان کمک می کند تا نحوه عملکرد ساختمان ها را درک کنند و به آنها اجازه می دهد تا سیستم ها را برای بهینه سازی عملکرد خود کنترل و تنظیم کنند.

سیستم های مدیریت ساختمان BMS

علاوه بر جمع‌آوری داده‌ها و سهولت کنترل، BMS می‌تواند کمک کند. تجسم داده ها، تولید خودکار گزارش ها و ایجاد آلارم ها و هشدارها در صورت فراتر رفتن از پارامترها، رخ دادن خرابی ها، یا در سیستم های پیش آگهی، زمانی که احتمال وقوع خرابی وجود دارد. آنها همچنین می توانند امکان مقایسه بین فضاها، ساختمان ها و داده های معیار را فراهم کنند.

سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان اطلاعات و کنترل‌های مربوط به تعدادی از سیستم‌های مختلف را که با استفاده از طیف وسیعی از نرم‌افزارهای مختلف کار می‌کنند، گرد هم می‌آورند و به آنها اجازه می‌دهند که از یک رابط واحد کنترل شوند. این امر نظارت و تجزیه و تحلیل را ساده تر و جامع تر می کند و به اطلاعات یک سیستم اجازه می دهد تا بر کنترل های سیستم دیگر تأثیر بگذارد.

اثربخشی BMS به محدوده و کیفیت اطلاعاتی که از حسگرها دریافت می کند و برنامه ریزی نحوه استفاده از این اطلاعات بستگی دارد. به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به شرایط خارجی و داخلی را می توان برای تعیین سطح گرمایش مورد نیاز استفاده کرد تا بتوان کارخانه را فعال کرد و قبل از رسیدن ساکنان، ساختمان را از قبل گرم کرد.

از لحاظ تاریخی، BMS با ساختمان‌های تجاری بزرگ مرتبط بوده است، اما با آسان‌تر شدن کنترل تجهیزات، نظارت و تشخیص ارزان‌تر شده و فناوری بی‌سیم در دسترس قرار گرفته است، ساختمان‌ها در هر اندازه‌ای دارای سیستم‌های کنترلی پیچیده‌تر نصب شده‌اند.

سیستم های مدیریت ساختمان BMS

این به عنوان مثال می تواند به صاحبان خانه اجازه دهد تا قبل از رسیدن به خانه خود وصل شوند و وسایلی مانند چراغ و گرمایش را روشن کنند. برای اطلاعات بیشتر به اینترنت اشیا و ساختمان های هوشمند مراجعه کنید.

BMS می تواند در این موارد کاربرد داشته باشد:

  • کنترل بهتری بر سیستم ها و شرایط
  • جمع آوری داده ها و تولید گزارش
  • بهره وری بیشتر
  • اجازه پاسخ آگاهانه به شکایات
  • اجازه تخصیص هزینه های عملیاتی در یک کسب و کار یا مستاجران
  • امکان استفاده هدفمندتر از منابع برای جایگزینی و نگهداری تجهیزات
  • تشخیص زودهنگام مسائل
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • بهبود عمر تجهیزات
  • بهبود ایمنی

سیستم‌های مدیریت ساختمان اکنون ممکن است با مدل‌های اطلاعات ساختمان (BIM) ادغام شوند تا عملکرد در استفاده را با معیارهای طراحی و شبیه‌سازی‌های طراحی مقایسه کنند. این می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی در عملیات یا طراحی کمک کند و می تواند به اعتبارسنجی تکنیک های مدل سازی کمک کند. مدل‌های اطلاعات ساختمان ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد عملکرد و نگهداری اجزای ساختمان باشد.

گواهی کالیبراسیون چیست؟

گواهی کالیبراسیون چیست؟

 

کالیبراسیون فرآیندی است که برای حفظ دقت یک دستگاه اندازه گیری استفاده می شود. فرآیند کالیبراسیون شامل مقایسه دستگاه اندازه گیری با یک مرجع شناخته شده است – مرجع در رابطه با دستگاه کالیبره شده بسیار دقیق است.

هنگام خرید یک ابزار، چگونه سطح دقت دستگاه را تأیید می کنید؟ گواهی‌های کالیبراسیون از آنجا وارد می‌شوند. گواهی‌های کالیبراسیون سطوح دقت دستگاه را به یک مرجع استاندارد تأیید می‌کنند.

کالیبراسیون دستگاه باید در مؤسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) یا مؤسسه ملی مترولوژی مربوطه که در کشور شما تأسیس شده است، قابل ردیابی باشد. کالیبراسیون باید توسط یک ارائه دهنده خدماتی انجام شود که طبق استاندارد ISO 17025 معتبر است.

گواهی کالیبراسیون چیست؟

گواهی کالیبراسیون چیست؟

گواهی کالیبراسیون سندی است که حاوی اطلاعاتی در مورد کالیبراسیون یک دستگاه است. این گواهی اطلاعات ارزشمندی در مورد کیفیت و دقت اندازه گیری دستگاه ارائه می دهد. گواهی کالیبراسیون بر اساس استانداردهای ارائه شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) تهیه شده است.

توجه به این نکته ضروری است که دقت و کالیبراسیون یک دستگاه بر اساس عوامل بسیاری متفاوت است. به عنوان مثال، دستگاه های حساس مورد استفاده در صنایع ممکن است به سطح بالاتری از کالیبراسیون نیاز داشته باشند. به طور مشابه، یک دستگاه اندازه گیری که برای عملیات کمتر پیچیده استفاده می شود ممکن است به دقت بالاتری نیاز نداشته باشد. بسته به کالیبراسیون یک دستگاه، هزینه آن نیز تغییر می کند.

یکی از الزامات سنسور های شرایط محیطی که در آزمایشگاه ها٫ مراکز درمانی، اتاق سرورها و… نصب و مورد استفاده قرار می گیرند داشتن گواهینامه کالیبراسیوت معتبر است.

گواهی کالیبراسیون باید شامل چه مواردی باشد؟

گواهی های کالیبراسیون از ساختار خاصی پیروی می کنند. این سند دارای اطلاعات مختلفی در مورد دستگاه به همراه استانداردهای اصلی است. در اینجا ساختار اصلی گواهی کالیبراسیون را برایتان شرح می دهیم:

  • عنوان: نام گواهی
  • جزئیات آزمایشگاهی که وظیفه کالیبراسیون را بر عهده دارد
  • اطلاعات مشتری
  • یک کد شناسایی منحصر به فرد برای گواهی کالیبراسیون
  • نام دستگاه و جزئیات
  • جزئیات در مورد شرایط محیطی که در آن کالیبراسیون انجام شده است
  • نتایج کالیبراسیون با قراردادهای علامت مربوطه
  • نام و هویت و امضای مسئول کالیبراسیون
  • بیانیه ای که این نتایج آزمایش را مشخص می کند فقط مربوط به این دستگاه خاص است
  • شواهدی که نشان می دهد اندازه گیری ها قابل ردیابی هستند

برخی از این جزئیات ممکن است وجود نداشته باشند یا بسته به دستگاهی که خریداری می کنید تغییر کنند.

گواهی کالیبراسیون قابل ردیابی چیست؟

در کالیبراسیون تجهیزات، یک کلمه وجود دارد که اهمیت زیادی دارد – قابلیت ردیابی. قابلیت ردیابی اندازه گیری ویژگی آن است که در آن می توان آن را به یک مرجع شناخته شده مرتبط کرد. بدون قابلیت کشش، نمی توانیم ثابت کنیم که اندازه گیری درست است. تعریف رسمی قابلیت ردیابی بر اساس واژگان بین المللی مترولوژی عبارت است از:

“ویژگی یک نتیجه اندازه گیری که به موجب آن می توان نتیجه را از طریق یک زنجیره ناگسستنی مستند از کالیبراسیون ها به یک مرجع مرتبط کرد، که هر کدام به عدم قطعیت اندازه گیری کمک می کنند.”

تجهیزات یا دستگاهی که به درستی کالیبره شده باشد تا مقادیر مرجع قابل ردیابی خواهد بود. با این حال، قابلیت ردیابی تجهیزات می تواند در طول زمان تغییر کند. به عبارت دیگر دقت اندازه‌گیری آن در طول زمان تغییر می‌کند و این فرآیند زمانی تسریع می‌یابد که تجهیزات تحت استفاده مداوم باشد. برای حفظ قابلیت ردیابی، تجهیزات باید در فواصل زمانی معین کالیبره شوند.

گواهی کالیبراسیون چیست؟

استانداردهای کالیبراسیون

استانداردهای کالیبراسیون برای اطمینان از صلاحیت در تست و کالیبراسیون وجود دارد. از این رو، یک آزمایشگاه باید به این استانداردها پایبند باشد تا به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته شود. اجازه دهید به استانداردهای پذیرفته شده جهانی در کالیبراسیون نگاه کنیم.

ISO 17025: این استاندارد در آزمایشگاه هایی که به کالیبراسیون و آزمایش تجهیزات اختصاص داده شده اند استفاده می شود. ISO 17025 به قابلیت ردیابی اندازه گیری ها، نشان دادن صلاحیت فنی و استفاده از عدم قطعیت اندازه گیری نیاز دارد.

برنامه تضمین کالیبراسیون NIST (موسسه ملی استانداردها و فناوری): استاندارد NIST تأیید می کند که آیا آزمایشگاه به اندازه کافی برای کالیبراسیون دستگاه های اندازه گیری مناسب است یا خیر. این گواهی تنها در صورتی صادر می شود که آزمایشگاه تمام استانداردهای اندازه گیری حفظ شده توسط NIST را اجرا کرده باشد.

استانداردهای کالیبراسیون NIST

مجموعه ای از استانداردهای کالیبراسیون NIST برای آزمایشگاه ها وجود دارد. می‌توانید منابعی در مورد شیوه‌های آزمایشگاهی خوب، روش‌های اندازه‌گیری خوب، و رویه‌های عملیاتی استاندارد پیدا کنید.

چگونه گواهی کالیبراسیون بگیریم؟

گواهی کالیبراسیون برای هر تجهیزاتی که از آن در کاربردهای صنعتی، پزشکی یا علمی استفاده می شود، الزامی است. از آنجایی که صنعت نیاز به دقت دارد، گواهی کالیبراسیون تنها در صورتی صادر می شود که تجهیزات تمام جعبه های مناسب را بررسی کنند.

سنسورهای شرکت تولیدی مهندسی ایده آل مهدبان تماما دارای گواهینامه کالیبراسیون معتبر و قابل پیگیری می باشند.  

یخچال های هوشمند

یخچال های هوشمند

 

یخچال های هوشمند

 

یخچالهای هوشمند تولیدی شرکت مهندسی ایده آل مهدبان ( دانش بنیان ) با قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت و الگریتم پیشرفته ، توانایی کنترل دمای کابین یخچال و فریزر را با دقت بسیار بالا داشته و در صورت بروز هر گونه خطا بلافاصله مسئول یا مسئولین مربوطه را از طرق مختلف : مانند ارسال پیامک و آلارم صوتی با خبر می کند .

توضیحات

از آنجا که بحث سلامت و رعایت اصول و شرایط نگهداری دارو ، واکسن و فرآورده های خونی که مستقیما با سلامت انسانها در ارتباط است، همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده ، در نتیجه رصد و کنترل این شرایط در طول زمان نگداری و حمل این محصولات نیز اهمیت بالایی برخوردار است .

تا این اطمینان را به وجود آورد که در طول این زمان ، نگداری محصولات مذکور در شرایط مطلوب بوده ، که این موضوع می تواند ضامن سلامت ، کیفیت و کارایی صحیح آنها باشد .

این مهم ما را بر آن داشت تا اقدام به طراحی و تولید یکپارچه یخچال هوشمند مجهز به دیتالاگر نماییم تا بتوانیم ضریب اطمینان سلامت دارو ، واکسن ، فرآورده های خونی و… را تا حد امکان افزایش دهیم .

در حال حاضر در اکثر مراکز درمانی کشور از یخچالهایی استفاده می شود که دیتالاگری را به نوعی روی آن نصب کرده اند که این عدم یکپارچگی و هماهنگی لازم ، منجر به عملکرد نامطلوب آن می شود که بعضا خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی را به همراه دارد .

یخچالهای هوشمند تولیدی شرکت مهندسی ایده آل مهدبان ( دانش بنیان ) با قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت و الگریتم پیشرفته ، توانایی کنترل دمای کابین یخچال و فریزر را با دقت بسیار بالا داشته و در صورت بروز هر گونه خطا بلافاصله مسئول یا مسئولین مربوطه را از طرق مختلف : مانند ارسال پیامک و آلارم صوتی با خبر می کند .

یخچال هوشمند شرکت مهدبان با پشتیبانی از پروتکل های اینترنت اشیا (IOT) امکان مشاهده لحظه ای دمای کابین یخچال و فریزر را روی گوشیهای هوشمند به کاربران می دهد.

دارای گواهینامه CE اروپا

یخچال-فریزر هوشمند چیست؟

 

یخچال فریزرهوشمند، مجهز به دیتالاگر ( ثبات دیجیتال ) ویژه مراکز درمانی ، خانه های بهداشت ، مطب های خصوصی، دارو خانه ها و … طراحی شده است که با دو موتور مجزا برای یخچال و فریزر ، این قابلیت را فراهم آورده است که برودت هر کدام از کابین ها با دقت دهم درجه قابلیت تنظیم و کنترل باشد.

قرار گرفتن صفحه نمایشگر روی بدنه، کاربر را از وضعیت لحظه ای یخچال و فریزر مطلع می گرداند. ضمن این که امکان رویت وضعیت برودت هر قسمت بر روی گوشیهای هوشمند نیز با استفاده از IOT فراهم آمده است.

سیم کارت موجود در دیتالاگر نیز امکان ارسال پیامک و آگاه ساختن اپراتور مربوطه از وضعیت خطاهای ایجاد شده را مهیا می نماید.

کاتالوگ

یخچال های هوشمند

وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک

وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک

 

وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک

 

توضیحات

Vending Machine یا دستگاه فروش خودکار ، از جمله دستگاه هایی است که علاوه بر بی نیازی از نیروی انسانی ، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بوفه های سنتی مدارس ، آموزشگاه ها ، ادارات ، ترمینال ها مسافربری، گمرکات ، و…باشد . قدمت این صنعت در دنیا به بیش از 150 سال میرسد ، اما در کشور ما به دلیل نپرداختن جدی به این موضوع ، این صنعت ، صنعتی بسیار نو حتی می توان گفت بعضا ناشناخته محسوب می شود.

شرکت مهندسی ایده‌آل مهدبان ( دانش بنیان ) ، به عنوان نخستین تولید کننده دستگاه فروش اتوماتیک در ایران ، طی سال‌ها اپراتوری مستقیم این دستگاه‌ها توانسته علاوه بر کشف و رفع نقاط ضعف آنها ، در بومی سازی هر چه موثرتر دستگاه‌های بوفه الکترونیک گام‌های موثری بردارد .

به عنوان مثال می‌توان به حذف قسمت اسکناس گیر دستگاه و جایگزینی آن با پوز بانکی ، سیستم RFID ، یا پرداخت موبایلی اشاره کرد .

 

وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک
وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک
وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک

کاتالوگ

وندمارت – دستگاه فروش اتوماتیک

 

فیلم

فعالساز (محرک 220 ولت) توضیحات سيستم هاي مرکزي پايش شرايط محيطي ساخت شرکت توليدي مهندسي ايده‌آل مهدبان داراي رله هاي خروجي متعدد جهت کنترل تجهيزات جانبي هستند. حداکثر جريان قابل تحمل اين رله ها 1 آمپر بوده و بعضا براي کنترل تجهيزات سنگين مانند کولرهاي گازي کافي نيستند. لذا براي بالا بردن توان قابل تحمل براي جريانها و ولتاژهاي بالاتر بايد از انواع رله ها و يا کنتاکتورهاي قدرت استفاده نمود.

فعالساز (محرک 220 ولت)

 

 

فعالساز (محرک 220 ولت)

توضیحات

سيستم هاي مرکزي پايش شرايط محيطي ساخت شرکت توليدي مهندسي ايده‌آل مهدبان داراي رله هاي خروجي متعدد جهت کنترل تجهيزات جانبي هستند. حداکثر جريان قابل تحمل اين رله ها 1 آمپر بوده و بعضا براي کنترل تجهيزات سنگين مانند کولرهاي گازي کافي نيستند. لذا براي بالا بردن توان قابل تحمل براي جريانها و ولتاژهاي بالاتر بايد از انواع رله ها و يا کنتاکتورهاي قدرت استفاده نمود.

 

 

توضیحات

سيستم هاي مرکزي پايش شرايط محيطي ساخت شرکت توليدي مهندسي ايده‌آل مهدبان داراي رله هاي خروجي متعدد جهت کنترل تجهيزات جانبي هستند. حداکثر جريان قابل تحمل اين رله ها 1 آمپر بوده و بعضا براي کنترل تجهيزات سنگين مانند کولرهاي گازي کافي نيستند. لذا براي بالا بردن توان قابل تحمل براي جريانها و ولتاژهاي بالاتر بايد از انواع رله ها و يا کنتاکتورهاي قدرت استفاده نمود.

دستگاه محرک (فعال ساز) 220 ولت ساخت شرکت توليدي مهندسي ايده‌آل مهدبان با توانايي تحمل جريان 20 آمپر مناسب براي کنترل تجهيزات سنگين مانند کولرهاي گازي بوده و با اتصال به برق 220 ولت، بين رله خروجي سيستم مرکزي و تجهيز مورد نظر قرار گرفته و توان لازم براي کنترل آن را فراهم مي آورد.

کاتالوگ

 

فعالساز (محرک 220 ولت)

شست (شبیه ساز سیفون توالت)

شست (شبیه ساز سیفون توالت)

 

شست (شبیه ساز سیفون توالت)

 

توضیحات

شست چیست؟ شبیه ساز سیفون توالت

سرویس های بهداشتی داخل آپارتمان ها، باعث شده تا بسیاری از مردم به محض ورود به سرویس های بهداشتی ، بدون ضروت و فقط به منظور ایجاد صدا و جلوگیری از نفوذ صداهای نا مطلوب به بیرون ، سیفون را بکشند . هر بار کشیدن سیفون حدود 20 لیتر آب شرب را به فاضلاب تبدیل می کند .

وسیع تر بیندیشیم ، هر نفر در 24 ساعت در سرویس های بهداشتی حدود 100 لیتر آب شرب را به فاضلاب تبدیل می کند .

این عدد را در مقیاس جمعیتی خودتان محاسبه کنید .

دستگاه شبیه ساز سیفون توالت ( شست – Shast ) مانع هدر رفت این میزان آب شرب می شود .

با فشردن کلید ” شست ” دستگاه روشن شده و بدون اتلاف حتی قطره ای آب شرب ، تا هر وقت که بخواهید صدای آب پخش می شود .

کاتالوگ

 

شست (شبیه ساز سیفون توالت)

 

توضیحات تکمیلی

وزن 0.1 کیلوگرم
ابعاد 9 × 7.5 × 2.5 سانتیمتر