مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

می توان گفت تابلوهای جاده بخشی ریشه‌دار از زندگی روزمره ما هستند که از قضا می‌توانند بعد از مدتی در نظر ما نامرئی شوند. در پاسخ، وزارت حمل و نقل مینه سوتا (MnDOT) شروع به آزمایش علائم جاده ای کرده است. هدف آنها: کاهش تصادفات با برجسته‌تر کردن علائم توقف در تقاطع‌های کلیدی است.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

آنها دریافتند که اضافه کردن LEDهای چشمک زن به علائم توقف منجر به کاهش 42 درصدی تصادفات در زاویه راست می شود. وقتی صحبت از علائم مهم جاده می شود، دید راننده بسیار مهم خواهد بود.

ثابت شده است که چراغ های چشمک زن یک پیشرفت حیاتی در فناوری علامت هستند. اما زمانی که چراغ ها روشن نمی شوند ممکن است مشکلات بسیار به وجود آورد. نه تنها کاهش ایمنی را باعث می شود، بلکه می تواند عواقب قانونی برای رانندگان نیز داشته باشد.

DOT ها با نحوه نظارت بر علائم چشمک زن برای اطمینان از عملکرد آنها مطابق طراحی مشکل دارند. بسیاری از علائم جاده ای روشن در فواصل طولانی پراکنده شده اند.

اعزام افسران پلیس، رانندگان برف روب یا کارکنان DOT پرهزینه و زمان بر است. با این حال، افزودن نظارت و کنترل از راه دور از طریق اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) می‌تواند به اپراتورهای DOT آگاهی موقعیتی 24 ساعته از یک مکان مرکزی را بدهد، و ایمنی را بهبود بخشد و در اینگونه هزینه ی نفرات در هر سال صرفه‌جویی شود.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

اطلاعات مهم

علائم جاده اطلاعات مهمی را در مورد مکان خاص خود ارائه می دهند. این اطلاعات به ویژه هنگامی که قابلیت مشاهده علامت کلیدی است یا زمانی که شرایط در حال تغییر است مهم است. علائم مهم جاده ای شامل اطلاعاتی در مورد:

  • محدودیت سرعت، علائم توقف یا سایر اخطارهای تقاطع
  • شرایط آب و هوایی مانند جاده های مرطوب یا یخ زده
  • شرایط جاده مانند مناطق ساخت و ساز و جاده های آسیب دیده
  • ازدحام ترافیک، اندازه گیری در رمپ یا کاهش سرعت

این علائم ایمنی را افزایش می دهند و برای رسیدن به هدف خود باید در وضعیت خوبی قرار گیرند. آنها همچنین باید در هنگام رویدادهای آب و هوایی یا در هنگام محدودیت های موقتی که رانندگان می توانند در صورت عدم رعایت آنها، جریمه دریافت کنند، عملیاتی شوند. تأیید عملیاتی بودن علائم می تواند یک چالش لجستیکی بسیار گران باشد.

چراغ های ابتکاری

وقتی صحبت از فناوری علائم راهنمایی و رانندگی به میان می‌آید، نوآوری به روش‌های ساده‌تری اتفاق می‌افتد، اغلب در پشت صحنه و بیشتر به بهبود هزینه و دوام مربوط می‌شود.

چراغ های چشمک زن یا چراغ های روشنایی یک نوآوری مهم برای علائم راهنمایی و رانندگی از راه دور بوده است. فراتر از MnDOT ذکر شده در بالا، دیگران تأثیر آنها را برای یافتن بهبودهای ایمنی قابل توجه مورد مطالعه قرار داده اند.

به گفته Carmanah Traffic، افزودن چراغ‌های راهنمایی به تابلوهای محدودیت سرعت منطقه مدارس، دید و فهم راننده را نزدیک به 60 درصد بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، علائم روشن به طور متوسط 5 تا 7 مایل در ساعت سرعت را کاهش دادند. این بسیار مهم است زیرا سرعت ارتباط مستقیمی با وقوع و بقای عابران پیاده در برخورد با اتومبیل دارد.

اما ضعف این استراتژی حفظ نشانه هاست. علامتی با چراغ های چشمک زن اکنون یک سیستم است. لامپ، منبع تغذیه و ماشه وجود دارد. اگر قسمتی از این زنجیر پاره شود، چراغ ها روشن نمی شوند. در حالی که این علائم مطمئناً در بیشتر مواقع عمل می کنند، دانستن اینکه چه زمانی این کار را نمی کنند بسیار مهم است.

برای نظارت بر وضعیت علامت و وضعیت روشن/خاموش، DOTها می‌توانند و اغلب رانندگان را برای بازرسی بصری هر علامت ارسال می‌کنند. این بسیار گران است.

با فناوری جدیدتری که برای اینترنت صنعتی اشیاء (IIoT) طراحی شده است، علائم را می توان از راه دور نظارت کرد و در عین حال هر سال هزاران نفر در مصرف سوخت، زمان و بهره وری صرفه جویی می کنند.

مدیریت تابلوهای جاده ای برقی باعث صرفه جویی در هزینه 

چگونه IIoT ایمنی را در حین صرفه جویی در پول بهبود می بخشد

دستگاه های IIoT قادر به انتقال داده های حسگر و وضعیت از طریق شبکه های سلولی و ماهواره ای هستند. آنها امکان نظارت و کنترل از راه دور دستگاه ها را در شرایط سخت فراهم می کنند.

به عنوان مثال، تابلوها برای کنترل آب و هوا، گرد و غبار و آفتاب نیاز به تجهیزات الکترونیکی سخت شده و یا سنسور های مختلف دارند مانند سنسور گرد و غبار، نشت آب، رطوبت و… و در عین حال حداکثر قابلیت اطمینان را ارائه می دهند.

اتصال این دستگاه‌های نظارتی به تابلوهای راه دور، مدیریت علائم را از یک حواس‌پرتی گران قیمت به یک سیستم متصل، غنی از اطلاعات و مدیریت مرکزی تبدیل می‌کند.

DOT هایی که برای مدیریت علائم به راه حل های کارآمد IIoT ارتقا یافته اند، هزاران نفر در سال در سوخت، زمان و بهره وری صرفه جویی کرده اند. کارکنان DOT، افسران پلیس، خدمه جاده و رانندگان گاوآهن می توانند به جای انجام مأموریت ها برای بررسی علائم اغلب دوردست، روی کار خود تمرکز کنند و مصرف سوخت را کاهش دهند و ایمن تر باشند، و عموم مردم ایمن تر خوتهند بود زیرا سیستم جاده را کاملاً مطلع می کنند.

مزایای ایمنی تابلوهای نورپردازی نه تنها تاثیرگذار است، بلکه با مدیریت صحیح تابلوها به طور کامل قابل تحقق است. هنگامی که کارکنان بتوانند از راه دور علائمی را که نیاز به توجه دارند شناسایی کنند، تعمیرات می تواند به سرعت در زمان مناسب انجام شود. این به بودجه‌های DOT اجازه می‌دهد بیشتر برای عموم کار کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *