سیستم های BMS برای بیمارستان‌ها و ادغام آن‌ها با تاسیسات الکتریکی برای سیستم‌های فناوری اطلاعات در مناطق حیاتی بیمارستان

5577fb20 cfbd 4bd5 abb7 8e597e44e68f

سیستم های BMS برای بیمارستان‌ها و ادغام آن‌ها با تاسیسات الکتریکی برای سیستم‌های فناوری اطلاعات در مناطق حیاتی بیمارستان

در میان آمیزه ای از راه حل های تکنولوژیک مدرن و نوآورانه برای ساختمان های هوشمند، یکی از برجسته ترین آنها سیستم BMS است.BMS برای صرفه جویی در مصرف انرژی و تامین ایمنی و آسایش در بیمارستان ها یکی از بهترین ابزارهای موجود در مراکز بهداشتی برای جلوگیری از اتلاف انرژی، مشکلات در تاسیسات الکتریکی و موقعیت های جدی مانند مواردی است که می تواند در مناطق حساس بیمارستان رخ دهد.

سیستم های BMS چیست؟

سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) به طور فزاینده ای در انواع ساختمان های عمومی و خصوصی به خصوص در بیمارستان ها استفاده می شود..BMS سیستمی مبتنی بر نرم افزار، سخت افزار نظارت و کنترل است که در ساختمان ها نصب می شود که با استفاده از تکنولوژی بالا به اتوماسیون جامع ساختمان دست می یابد./سیستم های BMS

علاوه بر این، BMS های خاصی مانند BMS های تهویه مطبوع یا سیستم های مدیریت اتاق مهمان (GRMS) مختص کنترل و نظارت اتاق وجود دارد که به طور گسترده در مراکز مراقبت های بهداشت و درمان استفاده می شود.

یک BMS یا سیستم مدیریت ساختمان امکان اتوماسیون و کنترل متمرکز را برای داشتن یک ساختمان واقعاً هوشمند فراهم می کند.به این ترتیب سیستم های مدیریت ساختمان قادر به نظارت و کنترل کلیه پارامترهای بیمارستانی مانند سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های بهداشتی آبی، روشنایی، تولید انرژی، ایمنی، آتش نشانی، دسترسی به کرکره، سایبان، ارتباطات، آسانسور ، پله برقی و غیره می باشد.

عملیات، پیکربندی و کارایی BMSاکنون که می دانید عملکرد این سیستم بهبود مدیریت و کنترل در مفهوم «ساختمان هوشمند» است، زمان آن فرا رسیده است که با نحوه عملکرد یک سیستم BMS آشنا شوید.این سیستم‌های رایانه‌ای از سخت‌افزار (حسگرها، مراکز مدیریت، کنسول‌های کنترل…) و نرم‌افزار (برنامه‌هایی با دسترسی از فضای ابری که از پروتکل‌ها استفاده می‌کنند) تشکیل شده‌اند که امکان نظارت و کنترل کامل تأسیسات را فراهم می‌کنند و از عملکرد صحیح آن‌ها در ساختمان اطلاع می‌دهند.

در عین حال، و به لطف هوش مصنوعی و داده های بزرگ، هدف نه تنها آسان کردن ساختمان برای نگهداری، بلکه قادر ساختن آن به مدیریت خود است.این ترکیب راه‌حل‌های BMS با داده‌های بزرگ، اینترنت اشیا، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به این معنی است که در سیستم ساختمان تنها زمانی هشدار داده شود که حادثه‌ای رخ دهد یا تصمیم مهمی در مورد مدیریت آن گرفته شود.

سیستم های BMS در بیمارستان ها چه در ساخت بیمارستان های جدید و چه در حال بازسازی امکانات موجود، سیستم های BMS بیمارستانی ابزار مهمی برای بهینه سازی منابع هستند.انجام کارهای بیشتر با کمتر، پیروی از مقررات سختگیرانه، انطباق با فناوری های دائماً در حال تحول، اقدامات بهداشتی و ایمنی؟

بیمارستان یک مرکز پیچیده به تمام معناست. به همین دلیل است که سرمایه گذاری، همانطور که مهندسان بیمارستان به طور خاص انجام داده اند، در بازسازی مراکز مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. ویژگی های تقاضای انرژی در بیمارستان ها همانطور که گفتیم، اگر از نظر انرژی به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها نگاه کنیم، بدون شک مکان های بسیار حساس هستند، زیرا فضاهایی با تقاضای سالانه بالا، نیاز به منابع پایدار دارند./سیستم های BMS

برای تضمین تامین بی وقفه 24/7/365 ضروری است و تجهیزات پزشکی به اختلالات ناشی از شبکه های ناپایدار بسیار حساس هستند.در صورت اختلال یا سوءمدیریت خدمات، مشکلات و موقعیت‌های جدی ممکن است ایجاد شود، مانند:

  • خرابی در تجهیزات و خدمات بیمارستانی
  • اختلالات و وقفه در درمان های پزشکی
  • گسترش عفونت ها
  • وقفه در خدمات غیرپزشکی (خدمات غذایی، خشکشویی و غیره)
  • از دست دادن اطلاعات از سیستم های کامپیوتری
  • بسته شدن خدمات یا مناطق
  • هزینه های عملیاتی بسیار بالا
  • نارضایتی بیماران و کارکنان و انتقال به مرکز

ایمنی الکتریکی یکی از مهم ترین ملاحظات در این فناوری وضعیت تاسیسات الکتریکی در بیمارستان ها و هزینه های انرژی است.واضح است که تاسیسات الکتریکی باید الزامات بسیار ویژه ای از جمله مصرف شدید انرژی را برآورده کنند، زیرا 24 ساعت شبانه روز کار می کنند. به همین دلیل، بهره برداری و نگهداری صحیح و رعایت مقررات ضروری است.یکی از عناصر کلیدی ایمنی الکتریکی در بیمارستان ها، سیستم های فناوری اطلاعات هستند.

اینها با این واقعیت مشخص می شوند که تمام اجزای فعال از طریق امپدانس بالا به زمین متصل می شوند.علت اجرای امپدانس بالا به دلیل جنبه های مترولوژیکی است و به این دلیل که ایمنی برق را در این مورد در بیمارستان ها به خطر نمی اندازد. به همین دلیل است که نصب برق حرفه ای برای سیستم های IT در مناطق بحرانی بیمارستانی به عنوان پایه BMS بسیار ضروری است.

بنابراین، آنچه BMS به ما اجازه می دهد انجام دهیم این است که بتوانیم گزارش های بلادرنگ از خطاهای الکتریکی، نظارت بر محیط و ثبت داده ها و حوادث الکتریکی داشته باشیم. این نیز برای ایمنی در بیمارستان ها ضروری است.

برای این کار، سیستم‌های دوربین مدار بسته، کنترل دسترسی، مدیریت هوشمند تهویه و فیلترها و همچنین راه‌حل‌های مکان‌یابی بی‌درنگ برای افراد و تجهیزات را می‌توان یکپارچه کرد. علاوه بر این، از طریق یکپارچه‌سازی فناوری BMS، بیماران می‌توانند دمای اتاق و نور را کنترل کنند، با پرسنل پرستاری تماس بگیرند.

سیستم های BMS

سیستم های BMS

مزایای استفاده از BMS در بیمارستان ها• کنترل و نظارت متمرکز بر تمام عناصر ساختمان. با گزارش حوادث، اپراتورها می توانند مکان مشکل را به طور دقیق تشخیص دهند و به کارآمدترین شکل ممکن برای حل آن اقدام نمایند.

  • صرفه جویی در هزینه های نگهداری و پرسنل. به لطف اتوماسیون وظایف نظارت، بهره وری کارکنان افزایش می یابد و اشکالات به سرعت شناسایی می شوند.
  • بهره وری انرژی به لطف اطلاعات دقیق مصرف، ارتقا می یابد.
  • افزایش راحتی و ایمنی کاربران ساختمان از طریق مدیریت بهتر.
  • بازده بالای سرمایه گذاری (ROI) از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی و صورت حساب.
  • صرفه جویی در هزینه های اداری و مدیریتی، بهینه سازی منابع انسانی و تشخیص زودتر عیوب.
  • زیرساخت های تجدید ارزیابی شده.
  • نظارت از راه دور.
  • کنترل اتاق به صورت فردی.
  • اجرای استراتژی های جدید، اهداف پس انداز برنامه ریزی شده و مدیریت مصرف تاریخی.
  • از زندگی بیماران محافظت می کند و سطح رضایت بیمار را با محیط های مراقبت ایمن و کارآمد ارزیابی و بهبود می بخشد.
  • همچنین این سیستم ها باز، یکپارچه و قابل انطباق هستند که برای نیازهای خاص هر مرکز بیمارستانی قابل طراحی خواهند بود.
سیستم های BMS

سیستم های BMS

تاثیر واقعی سیستم های مدیریت ساختمانBMS
با اجرای اقدامات، از طریق BMS، برای بهینه سازی بهره وری انرژی یک بیمارستان، ضمن حفظ آسایش کاربران و عملکرد مناسب امکانات، به تاثیر بسیار قابل توجهی بر هزینه های معمول عملیاتی دست می یابیم.برای یک بیمارستان 250 تختخوابی، کاهش تنها 20 درصد انرژی می توان میلیاردها تومان در سال صرفه جویی کند. بنابراین چگونه BMS به دستیابی به این هدف کمک می کند؟ 

  • با نشان دادن زمان کاهش مصرف انرژی در اتاق‌های خالی طولانی‌مدت، و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در مورد نحوه مدیریت شرایط اتاق.
  • افزایش بهره وری کارکنان خانه داری و نظافت از طریق برنامه ریزی بهتر کار خود در هر اتاق.
  • تعیین و تغییر دمای اتاق مورد نظر خود در طول پذیرش یا حتی کنترل آن از طریق یک برنامه برای بیماران آسان تر می شود.
سیستم های BMS

سیستم های BMS

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *